Het is aan te bevelen om vóór een nieuwe website live gaat alle bestaande links (pagina-adressen) te controleren en er voor te zorgen dat die een zo goed mogelijke doelpagina krijgen op de nieuwe website.

Pagina’s die niet meer bestaan kunnen beter worden doorgestuurd naar een speciale landingspagina (geen 404) waarop je uitlegt waarom de link het niet langer doet.

Als jouw onderneming al jaren een website heeft en het tijd is geworden om deze te vernieuwen zijn er altijd bepaalde valkuilen. Eén van de grootste daarvan is het doorsturen van oude (niet meer bestaande) links van je website naar nieuwe links. Dit is van groot belang, omdat je anders wel eens in de Googleresultaten zou kunnen dalen.

Hoe het werkt met links

Alle inhoud van je website is terug te vinden op bijbehorende pagina-adressen. Bijvoorbeeld informatie over een product dat je verkoopt.

Op een gedateerde website zou die link er als volgt kunnen uitzien:
www.jouwwebsite.nl/producten/schoenen/leren-schoen-met-veter-1234

Als je website al enige tijd door Google doorzocht wordt dan heeft de bovenstaande link een zekere waarde voor je vindbaarheid.

Stel dat op jouw prachtige vernieuwde website het product voortaan op deze link is terug te vinden:
www.jouwwebsite.nl/schoenen/merknaam-leren-schoen-met-veter-1234

Wanneer je dan de oude link niet verwijst naar de nieuwe link weet Google niet dat er iets gewijzigd is. Het gevolg kan zijn dat je zoekresultaten negatief worden beïnvloed. Zodra er dan in Google op de oude link geklikt wordt geeft deze immers een foutmelding (omdat de pagina niet meer bestaat).

Een ervaren en goede webdesigner weet dit en zal je hierover adviseren voor het zover is.

 

Wanneer je vrijblijvend advies wilt voor jouw eigen situatie, of wij je kunnen helpen, neem dan gerust contact met ons op.