Je wilt gevonden worden op Google? Daar zorgen wij voor! Zowel technisch als functioneel (SEO) richten wij jouw online aanwezigheid zo optimaal mogelijk in. We focussen op een maximaal rendement.

Het liefst staan we allemaal met onze website bovenaan in Google. Bij voorkeur op zoekopdrachten die perfect aansluiten bij dat wat op onze website te vinden is. Er zijn genoeg ‘specialisten’ te vinden die garanderen dat dit kan. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: wij kunnen die garantie niet geven. Die andere specialisten overigens ook niet.

We zijn voor de resultaten namelijk afhankelijk van een heleboel factoren, waaronder één waar we geen invloed op hebben, Google zelf. Wat we wél kunnen doen is alles technisch en functioneel zo optimaal mogelijk inrichten. Daardoor wordt de kans groter dat je website hoog op de eerste pagina komt.

Het uitgangspunt, wat Google betreft, maar wat ons betreft zeker, blijft altijd de bezoeker. De teksten (en andere content) op je website maak je voor je bezoeker en niet voor de zoekmachines. Uiteraard proberen we die twee zaken zoveel mogelijk gelijk op te laten gaan, door de goede sleutelwoorden (waarop gezocht wordt) te combineren met dat wat jij te vertellen hebt.

Technisch zijn dit de drie belangrijkste onderdelen voor een betere vindbaarheid op Google :
  • Is de website geschikt voor mobiel?
  • Is de website beveiligd (ssl)?
  • Is de inhoud van je website direct zichtbaar?

Wanneer je alle drie de vragen met ja kunt beantwoorden ben je absoluut op de goede weg!

Inhoudelijk zijn dit de belangrijkste onderdelen voor een betere vindbaarheid op Google:
  • (Navigatie)structuur van de website – er moet direct duidelijk zijn wat er waar te vinden is
  • Inhoud (content) – jouw bezoeker moet wel iets relevants te lezen (of bekijken) aantreffen op de website
  • Paginatitels en meta’s – met deze twee middelen omschrijf je zo goed mogelijk (ook met sleutelwoorden) wat er op de pagina’s te vinden is
  • Links en ankerteksten – links verwijzen (zowel binnen als buiten je website) naar mogelijke interessante content die aansluit bij de zoekopdracht

Als je bovenstaande vier zaken op de goede manier hebt gerealiseerd is er, in combinatie met de eerdere drie punten, een uitstekende basis voor een route naar de bovenste zoekresultaten.

Normaal gesproken is de inrichting hiervan slechts het begin. Je hebt bij de correcte invulling gezorgd voor het wegnemen van mogelijke drempels. Google kan zijn werk doen, de (be)zoekers kunnen hun werk doen en als jouw content aansluit bij wat gezocht wordt komen de kliks heus wel. Het werk is echter nooit klaar. Blijf zorgen voor nieuwe relevante content, analyseer en optimaliseer het gedrag van je bezoekers en houdt bovenal binding met wat je klant wil vinden op uw website.

Wanneer je meer wilt weten over onze diensten, of gewoon advies wilt voor jouw eigen situatie, neem dan gerust contact op.